Scheduling - Create planning based on employee productivity

Hi community,

I hope you are doing well. I am working on a cool project to build cost-efficiency through better scheduling based on our staff productivity.

CONTEXT
- We are a pizza delivery company, employing drivers to deliver pizzas.
- We proceed to schedule driver planning on a weekly basis (Column A).
- We create shifts blocks (blue blocks) based on rider productivity (Row 30), Rider productivity means how many orders a driver can deliver within an hour
- On a weekly basis, we assume deliveries forecast (Row 3) for each Business hour (Row 2)

CURRENT PROCESS
- We manually create shift blocks to ensure Total hours planned/business hours (Row 29) reach our productivity target (Row 30)

OPPORTUNITY
- [B]How can automatically generate shift blocks, which fulfill our productivity requirements?[/B]

PARAMETERS
- min shift duration = 5, max shift duration = 8
- Productivity target = 2, min= 1.6, max=2.4

Would you have a solution to automate the shift creation based on the above parameters? It would be great to hear your feedback. That project would have a great impact on the company's performance.

Thanks again
best

1111

bonjour,

j'ai ajouté une macro, qui fait ce que vous voulez, mais il faut encore verifier s'il y a encore des améliorations à faire, parce que tout dépend du goût.

26excel-planning.xlsb (25.59 Ko)

The native language on this site is french, so it's perhaps better to proceed in french.I added a macro and a button "Make new planning", so you get a result, but it depends on personal preferences, if there are some additional improvements to be done.

Wow!

Merci beaucoup, c'est exactement la fonction que je cherchais. Je n'aurais pas pu le faire moi meme . En voulant editer la macro, je voulais rajouter les planning pour les autres jours de la semaine dans la meme tab, en definissant des Ranges en reference aux tableaux des autres jours, et en les rajoutant au code comme ceci:

Sub planning()
Dim iR, iC
With Range("Schema", "Tuesday", "Wednesday", "Thursday", "Friday", "Saturday", "Sunday")
iR = .Rows.Count
iC = .Columns.Count
ptr = 0

Ca ne marche malheuresement pas.
Si je peux me permettre, connaissez vous une solution pour que la macro s'execute simultanement pour tout les ranges, ou dois je dupliquer la macro? Si cette modification est contraignante, aucun soucis

Encore merci

bonjour Kzantip974, le fil,

j'ai modifié la macro pour ces 7 jours et je l'ai donné un raccourci CTRL+SHIFT+P (P de planning).

Puis vous pouvez aussi voir quelque graphs, mais pour le moment ils ont tous les mêmes valeurs ... .

Un jour, c'est maintenant un blocque de 50 lignes, mais vous pouvez ajouter (ou éliminer) si vous avez besoin de plus.

Rechercher des sujets similaires à "scheduling create planning based employee productivity"